Stress en Burn-out volgens CSR-methode

Zomaar wat vragen waarmee mensen een stress en burn-out traject starten.

Komt het steeds vaker voor:

  • Dat je vermoeid wakker wordt?
  • Dat het niet vaak meer rustig in je hoofd is?
  • Dat je lontje korter wordt?
  • Dat het je niet meer zo goed lukt om te relativeren?
  • Dat je steeds minder veerkracht hebt?
  • Dat het je minder goed lukt om opgewekt de dagelijkse dingen voor elkaar te krijgen?
Stress en Burn-out volgens CSR-methode

Zomaar wat vragen waarmee mensen een stress en burn-out traject starten.

Komt het steeds vaker voor:

  • Dat je vermoeid wakker wordt?
  • Dat het niet vaak meer rustig in je hoofd is?
  • Dat je lontje korter wordt?
  • Dat het je niet meer zo goed lukt om te relativeren?
  • Dat je steeds minder veerkracht hebt?
  • Dat het je minder goed lukt om opgewekt de dagelijkse dingen voor elkaar te krijgen?
Volg mij op:

Gaat het weleens door je hoofd dat je misschien wel teveel ballen omhoog aan het houden ben?

Dat is het moment dat het goed is om tijd te maken voor bezinning en reflectie. Tijd voor onderzoek hoe je weer meer energie en werkplezier kunt opbouwen en hoe ontspanning onderdeel van je leven kan worden.

Waarschijnlijk pleeg je al wat langere tijd roofbouw. De klachten die horen bij overspanning en burn-out ontstaan niet van de ene dag op de andere. Het is het resultaat van een langdurig en progressief proces van mentale en fysieke uitputting. Tijdens dit roofbouwproces krijg je steeds meer lichamelijke en psychische klachten.

Het coachingstraject ziet er zo uit

Burn-out ben je niet ‘plotseling’ – hoewel je dat wel zo kunt ervaren.

Er gaat altijd een periode van stevige overbelasting aan vooraf. Dat kan zowel mentale als fysieke overbelasting zijn. In die aanloopperiode die soms jaren kan duren, was je overwegend te actief en rustte je te weinig uit. Je pleegde roofbouw op jezelf. Dat merk je aan de toenemende stressklachten.

En de ene stressklacht lokt weer de andere uit, waardoor je in een vicieuze cirkel van chronische stress terecht kunt komen. Zeker in de eerste fase van oververmoeidheid is het verstandig om begeleiding te krijgen. Iemand die mee kan denken en je op weg kan helpen.

01
Kennismaking en intake

Het start altijd met het invullen van een online vragenlijst, hiermee krijgen we inzicht in de ernst van je stressklachten en kunnen we inschatten hoe intensief het traject zou kunnen worden.

02
Roofbouw stoppen
  • accepteren van de situatie
  • oefeningen en opdrachten gericht op ontspanning en bewuster worden van omgaan met energie
03
Reserves aanvullen
  • oefeningen en opdrachten gericht op herstel
  • zelfmanagement versterken zodat signalen herkent worden en er naar geluisterd kan worden
04
re-integratie en nazorg
  • werktaken worden weer opgepakt of geintensiveerd
  • oefeningen en opdrachten om conditie te verbeteren en goed voor jezelf te blijven zorgen
Coachingsgesprekken

Dit kan face-to-face of online

Het doel van coaching is het op doen van inspiratie en het bewust worden van je eigen kwaliteiten en je eigen grenzen. Vervolgens is het handig om deze effectief te kunnen communiceren.

Je verwerft inzicht in je  eigen situatie, zet feiten en kenmerken op een rijtje, neemt verantwoordelijkheid, analyseert mogelijke belemmeringen en knelpunten, creëert oplossingen, maakt keuzes, neemt beslissingen over vervolgstappen en onderneemt acties met als resultaat: persoonlijke bewustwording en groei, grotere flexibiliteit en veerkracht en slagvaardigheid.

Wat past bij jou?
Altijd vrijblijvend

Wat past bij jou?

Laat hier je gegevens achter, ik zal dan contact met je opnemen om op een vrijblijvende manier samen te verkennen wat goed voor jou is.



    *Verplichten velden invullen

    Wat ik nog meer kan bieden

    We kunnen een traject zo samenstellen dat het precies past bij jou

    Outplacement – van werk naar werk

    Lees verder

    Psychosociale coaching

    Lees verder

    Begeleiding bij Rouw en Verlies

    Lees verder

    Loopbaancoaching

    Lees verder